Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bír Šawíš, Malá Oáza: Ostraka a další nápisový materiál
Dospěl, Marek ; Bárta, Miroslav (vedoucí práce) ; Ast, Rodney (oponent) ; Coppens, Filip (oponent)
MAREK DOSPĚL Bīr Shawīsh, Small Oasis: Ostraka and Other Inscribed Material ABSTRAKT Tato práce je v první řadě komentovanou edicí původních písemných pramenů. Tyto prameny pocházejí z archeologických výzkumů Univerzity Karlovy na lokalitě Bír Šawíš v oáze Bahríja (v antice nazývané Malá oáza) v egyptské Západní poušti, jsou psány helénistickou řečtinou neboli koiné a svým charakterem patří z valné části do rodiny dokumentárních textů a z menší části mezi neformální nápisy. Texty se dochovaly napsané na keramických střepech (ostraka) a jsou psány perem a inkoustem; nápisy jsou psány perem (dipinti) nebo vyryty ostrým nástrojem (graffiti); obojí lze datovat kolem r. 400 po Kr. Edice tohoto textového a nápisového materiálu tvoří jádro disertace (Kapitola 3), na které navazuje interpretační syntetická Kapitola 4, kde jsou pojednána nejdůležitější témata související s publikovaným materiálem. Důležitou součástí edice jsou analytické rejstříky a přílohy. Jako celkový úvod k práci slouží Kapitola 1; historické a archeologické souvislosti publikovaného materiálu jsou pojednány v Kapitole 2. Práci uzavírá soupis použitých pramenů a literatury, a obrazová příloha. Tato práce představuje první úplné zpracování jednoho pramenného souboru z českých výzkumů na lokalitě Bír Šawíš. V obecnějším smyslu je významným...
Podpora čtenářství u chlapců
Nováková, Jolana ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá problematikou chlapeckého čtenářství. Specifikuje potřeby dětí v četbě, zejména pak potřeby chlapců. Charakterizuje dispozice čtenáře a vlivy, které na ně působí. Krátce shrnuje současnou situaci čtení dětí u nás i v zahraničí. Zmiňuje důvody, proč se zaměřit právě na čtenářství chlapců. Jmenuje aspekty, které jsou pro chlapce v četbě důležité a blíže je specifikuje. Podává doporučení, jak nejlépe v hodinách s chlapci a s textem pracovat. Na základě výzkumu v MK v PRAZE a rozhovorů s chlapci uvádí tituly knih ze současného knižního trhu, které splňují kritéria chlapců pro výběr četby. Tyto tituly pak blíže specifikuje z hlediska poutavosti pro chlapce a didaktického potenciálu. Předkládá ukázku hodiny literární výchovy, která je následně ověřena v praxi. Porovnává zájmy dívek a chlapců v četbě, jejich postřehy a reakce při práci v hodině. Shrnuje poznatky získané z rozhovorů s dětmi a pozorování dětí při práci.
Metodika pro zapojení fulltextových zdrojů do Centrálního portálu knihoven
Kurfürstová, Jana ; Žabičková, Petra ; Žabička, Petr
Tato metodika předkládá postup pro zapojení fulltextových zdrojů do Centrálního portálu knihoven Knihovny.cz. Cílem metodiky je nabídnout poskytovatelům fulltextových zdrojů návod na přípravu a dodávání plných textů do CPK. Pokyny metodiky vycházejí ze způsobu zpracování plných textů Správcem zdrojů (nástroj pro stahování, deduplikaci a indexaci dat pro CPK vyvíjený Moravskou zemskou knihovnou v Brně) a opírají se o zkušenosti řešitelského týmu CPK s již zapojenými fulltextovými zdroji. Postupy popsané v metodice byly aplikovány při zapojování digitální knihovny MZK a jednoho neknihovního zdroje; mimo to vycházejí i ze zkušeností s několika zapojenými atypickými metadatovými zdroji.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Historické reflexe v současných evropských písňových textech (od r. 1980) ve vybraných tematických okruzích a jejich vliv na historické vědomí
Haken, Jiří ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kovář, Martin (oponent)
Tato diplomová práce bude zkoumat současné hudební texty v populární a vědecké rovině za cílem odborně zhodnotit možnost vlivu písňových textů na historické vědomí posluchače. Dále se bude také zabývat důvody, proč jsou dějiny častým tématem písňových textů, různými možnostmi interpretace informací předávaných v těchto textech, možností dezinterpretace, vlivu použitých prostředků jako je například jazyk, forma projevu, znaky, složení, masovost atd… Každému vybranému interpretovi bude věnována různá pozornost dle množství historického obsahu a příbuzných projevů v jeho textech. Výsledkem této práce by tak měl být ucelený vědecký obraz dané problematiky.
Podpora čtenářství u chlapců
Nováková, Jolana ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá problematikou chlapeckého čtenářství. Specifikuje potřeby dětí v četbě, zejména pak potřeby chlapců. Charakterizuje dispozice čtenáře a vlivy, které na ně působí. Krátce shrnuje současnou situaci čtení dětí u nás i v zahraničí. Zmiňuje důvody, proč se zaměřit právě na čtenářství chlapců. Jmenuje aspekty, které jsou pro chlapce v četbě důležité a blíže je specifikuje. Podává doporučení, jak nejlépe v hodinách s chlapci a s textem pracovat. Na základě výzkumu v MK v PRAZE a rozhovorů s chlapci uvádí tituly knih ze současného knižního trhu, které splňují kritéria chlapců pro výběr četby. Tyto tituly pak blíže specifikuje z hlediska poutavosti pro chlapce a didaktického potenciálu. Předkládá ukázku hodiny literární výchovy, která je následně ověřena v praxi. Porovnává zájmy dívek a chlapců v četbě, jejich postřehy a reakce při práci v hodině. Shrnuje poznatky získané z rozhovorů s dětmi a pozorování dětí při práci.
Bír Šawíš, Malá Oáza: Ostraka a další nápisový materiál
Dospěl, Marek ; Bárta, Miroslav (vedoucí práce) ; Ast, Rodney (oponent) ; Coppens, Filip (oponent)
MAREK DOSPĚL Bīr Shawīsh, Small Oasis: Ostraka and Other Inscribed Material ABSTRAKT Tato práce je v první řadě komentovanou edicí původních písemných pramenů. Tyto prameny pocházejí z archeologických výzkumů Univerzity Karlovy na lokalitě Bír Šawíš v oáze Bahríja (v antice nazývané Malá oáza) v egyptské Západní poušti, jsou psány helénistickou řečtinou neboli koiné a svým charakterem patří z valné části do rodiny dokumentárních textů a z menší části mezi neformální nápisy. Texty se dochovaly napsané na keramických střepech (ostraka) a jsou psány perem a inkoustem; nápisy jsou psány perem (dipinti) nebo vyryty ostrým nástrojem (graffiti); obojí lze datovat kolem r. 400 po Kr. Edice tohoto textového a nápisového materiálu tvoří jádro disertace (Kapitola 3), na které navazuje interpretační syntetická Kapitola 4, kde jsou pojednána nejdůležitější témata související s publikovaným materiálem. Důležitou součástí edice jsou analytické rejstříky a přílohy. Jako celkový úvod k práci slouží Kapitola 1; historické a archeologické souvislosti publikovaného materiálu jsou pojednány v Kapitole 2. Práci uzavírá soupis použitých pramenů a literatury, a obrazová příloha. Tato práce představuje první úplné zpracování jednoho pramenného souboru z českých výzkumů na lokalitě Bír Šawíš. V obecnějším smyslu je významným...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.